לינור אברג'יל בדאבוס: "פעילי זכויות נשים נאלמו דום"

מיס עולם לשעבר דיברה בפאנל בפורום הכלכלי הבינלאומי והזדעקה כנגד צביעות ארגוני הנשים • "השתיקה, האדישות והתרדמה שלהם זעזעו אותי עד היסוד" • בסוף הפאנל אברג'יל קראה לכולן לחבור אליה כאחיות לקרב להצטרף לגינוי ללא סייג כנגד חמאס ולחשוף את הסטנדרטים הכפולים של העולם

לינור אברג'יל על במת האו"ם. צילום: ללא קרדיט

מיס עולם נגד תעשיית זכויות הנשים: לינור אברג'יל תקפה השבוע את התעשייה במסגרת הכנס הכלכלי הבינלאומי שנערך בעיר דאבוס שבשוויץ, והזדעקה על צביעות העולם ביחסו לאלימות המינית שבה נקט חמאס כנגד קורבנות הטבח.

"בשבעה באוקטובר, היינו עדים למעשי הטבח הנוראיים ביותר, הזוועות, האונס, השחתות ההתנהגות האנושית הגרועה ביותר שבוצע על ידי ארגון הטרור חמאס. פניתי לכל הקולגות והחברים שלי ברחבי העולם וכן לארגוני זכויות הנשים המובילים כדי לחשוף את האירוע הנורא הזה, בטוחה שיגנו את האירוע הבלתי יתואר הזה ומה גיליתי? : שרבים מבוססים על פוליטיקה וכסף אגוצנטרית המשרתת את עצמם ואין להם מחויבות אמיתית, אמיתית ויסודית למטרה עצמה.

"השתיקה, האדישות והתרדמת שלהם זעזעו אותי עד היסוד. אפילו הייתה להם החוצפה לבקש ראיות, כשהכל היה שם כדי לראות. אין צורך בהוכחה נוספת, הכל נמצא שם כדי לראות!"

אברג'יל אמרה את הדברים כחלק מפאנל 'נשים בחזית המאבק לשלום עולמי ולתפיסות ביטחון', שאורגן על ידי הדסק הבינלאומי של מערך ההסברה וארגון Equality lounge. בפאנל השתתפו גם טטיאנה קוטליארנקו, מומחית עולמית נגד סחר עטורת פרסים; ד"ר קנטה אחמד, רופאה בריטית אמריקאית ופעילת זכויות נשים ואנסטסיה דזיאקבה, יזמית אוקראינית.

אחיות החטופות מחזיקות את תמונותיהן, צילום: גדעון מרקוביץ'

אברג'יל סיפרה כי לאחר האונס שחברה מצאה מזור בפעילות למען זכויות נשים. "חברתי לארגוני נשים רבים והוזמנתי לדבר בכל העולם. הפיקו סרטים, יזמו הרצאות ודיברו על העובדה שאנחנו, נשים, באמת מבינות את העולם וצרכיו. באמת גיליתי שהעולם הזה של גברים, כלי נשק ומלחמות לא מבין שנשים יכולות לעבוד בלי אג'נדות ואינטרסים ופוליטיקה ולהתעלות מעל כל זה. הקדשתי את חיי לכך וזו הייתה משימת חיי ב-20 השנים האחרונות".

"חמאס קבע אסטרטגיה מרושעת חדשה: התעללות בעיקר בבנות הערובה ובגברים והשחתת מום בגלוי, לא בסתר ובחושך. מי שלא מזדעק נגד זה בעצם תומך בחמאס וברע הזה. הם אכן שותפים לפשעים. בפעם הראשונה אני באמת מרגישה לבד. תמיד הרגשתי שיש לי, כקורבן, תמיכה, שמישהו שומר עליי, ועכשיו אני עומדת כאן בדאבוס עם ההרגשה הריקה הזו של להיות לבד, לבד".

נחטפו על ידי חמאס ושחררו. מימין: ילנה, דניאל ורימון, צילום: ללא

"העולם שותק ואף מילה לא נאמרת!!!! אני לא יכולה לקבל את זה שהגעתי לכאן לבד, נושאת את דמם, את בגדיהן הקרועים, את פצעיהן, את עצמותיהן השבורות, את גופותיהן המרוסקות והשרופות שהותיר אחריו החמאס, ללא מה שנותר לקבור".

"להסכים לאירוע המרושע, המרושע והזדוני הזה הופך את כולם לאשמים ואחראים באותה מידה.
מי יכול לקרוא לעצמו פעיל למען זכויות נשים ולהישאר בשקט? המחבלים צילמו את פשעיהם ושלחו זאת בגאווה למשפחות הנאנסות ולתקשורת כדי "לחגוג" את הרצח ההמוני שלהן. הם עשו את זה בשמחה, בכוונה, גרוע יותר ממה שעשו הנאצים בשואה".

 "אונס נשים לא יכול לשמש ככלי נשק. זה בזוי, שפל ולא מקובל. נשים הן לא כלי מלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר